کودک وسایل خانه را خراب می کند


کودکانی که وسایل را خراب می کنند از لحاظ خلق و خو دسته بندی می شوند:
کودک فعال و تکانشی : برخی از بچه ها به خاطر انرژی زیادشان بیش فعالند و گاهی هم از کمبود توجه والدین رنج می برند. این کودکان  ابتدا عمل و سپس فکر می کنند. هرچند خسارت وارده در این حالت غیر عمدی است اما باید با آن برخورد کنید.
کودک کنجکاو:  بعضی بچه ها دوست دارند بدانند وسایل چطور کار می کنند و از چه ساخته شده اند. قصد صدمه زدن به وسایل را ندارند ولی در هر حال خراب خواهد شد.
کودکی که نیاموخته چطور احساساتش را کنترل نماید:  مثلا کودکی پیراهنش را پاره می کند چون رنگش را دوست ندارد. چون نیاموخته چگونه احساس نارضایتی اش را ابراز کند. و ممکن است این رفتارها را از بزرگترها آموخته باشد.
کودک قدر نشناس: در جامعه ی امروزی ما کودکان وسایل بسیار زیادی دارند و همین امر باعث شده که قدر آن ها را ندانند .زیرا امید دارند در صورت خرابی آنها دوباره وسایلی جایگزین آن ها خواهد شد.
کودک انتقام جو: کودکانی هستند که عمدا وسایل خانه را خراب می کنند تا حضور و یا نظرشان را ابراز کنند. اگر کودکتان در این دسته قرار دارد و عادت دارد عمدا وسایل خانه را خراب کند یا بشکند. رفتارش را جدی بگیرید زیرا گاهی نشانه ی مشکلات روحی جدی تری است.

برگرفته از "چگونه رفتارهای خوب را به کودکم آموزش دهم؟" کاری از "استیفن گاربر، دکتر ماریان دنلیز گاربر، روبین فریدمن اسپیزمن"

مطالب مرتبط:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت