دلایل عدم شناسایی تیپ شخصیتی

چرا تشخیص تیپ شخصی ممکن است  برایمان دشوار باشد؟

 

1) ممکن است در محیطی پرورش یافته باشید که برای اولویت هایتان ارزشی قائل نشده اند.

به عنوان مثال: شاید حقیقتا انسان برونگرایی باشید اما همواره از شما خواسته شده که ساکت باشید. در این حالت وقتی بین هر دو مورد از تیپ های شخصیتی یکی را بر می گزینید، از خودتان بپرسید آیا این واقعا موردی است که احساس می کنید در شخصیتتان وجود دارد؟ یا به شما گفته شده که باید اینگونه باشید.

2) تعصبات فرهنگی:

فرهنگ ما تمایل به ارج نهادن یا نادیده گرفتن بعضی از اولویت هایی مانند: منطقی بودن، فعال بودن، سنتی و واقعیت گرایی  دارد. ممکن است بعضی از این خصوصیات اولویت شخصی شما نباشد که همین امرشناسایی تیپ شخصیتی حقیقی تان را دشوار می کند.

3) موقعیت فعلی:

اینکه با چه کسانی و با چه تیپ های شخصیتی زندگی می کنید در شناسایی تیپ شخصیتی تان موثر است. زیرا ما اغلب خودمان را با با افرادی که به آن ها نزدیک هستیم مقایسه می کنیم. و در بعضی موارد مجبور می شویم برای رسیدن به نوعی تعادل در زندگی شخصی تان، علی رقم اولویت ذاتی خود بیشتر شبیه تیپ شخصیتی دیگران رفتار کنید.

4) سر در گمی در روند فرزند پروری:

سال های اولیه ی فرزند پروری می تواند برای مادران گیج کننده باشد. در آن دوره به سختی وقت یا انرژی دارید که حتی به خودتان فکر کنید حال چه برسد به این که بفهمید در حال حاضر چه شخصیتی دارید.

 

از کتاب "MBTI مادری مناسب فرزند شما" کاری از جانت پی پنلی/دایان ابیل

مطالب مرتبط:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت