نیاز های اساسی نوزادان

نیاز های نوزادان enlightened


نیاز های اساسی نوزادان به پنج گروه تقسیم می شوند ،نیازهایی که هنگام تولد مشخص می شوند و به اصطلاح غریزی و از قبل برنامه ریزی شده است :

1- نیاز فیزیکی :

نیاز هایی همچون احساس گرسنگی و تشنگی یا گرما و سرما که نوزاد خود به خود با گریه یا فریاد بیان می کند لازم نیست کسی این رفتار ها را به او بیاموزد .

 

2- نیاز های عاطفی و نیاز به تعلق :

کودک نیاز دارد به محیط و جمعی تعلق داشته باشد که به او محبت و آسایش بدهد او نیاز به لمس و نوازش دارد او به عواطف انسانی نیاز دارد .

 

3-نیاز به نه گفتن یا توانایی بیان مخالفت یا نا امیدی :

به عنوان مثال وقتی نوزادن سیر می شوند یا غذا را دوست ندارند خود به خود سرشان را از سینه مادر بر می گردانند . بنابر این مفهوم امتناع از سنین کودکی در همه وجود دارد و جزئی از نیاز های اساسی به شما می آید .

 

4- نیاز های جنسی و نفسانی : 

تنها کافی است کودکی را برای چند دقیقه نگا کنیم تا ببینیم حس های او تا چه حد بیدار هستند وقتی غذایش را میخورد و سیر می شود با خوشحالی جیغ می کشد و خیلی زود نیاز های جنسی او نیز خود به خود بیان خواهند شد و ما در فرهنگ خود آن را با شدت هر جه بیشتر سرکوب خواهیم کرد . 

 

5- نیاز به استقلال و تایید :

در اینجا هم لازم نیست کسی به کودک بیاموزد که چگونه خواسته خود را بیان کند یا چگونه به سرعت به محیط فیززکی خود را کشف نماید این در کودک امری فطری است و در طول زندگی او ادامه خواهد داشت .


از کتاب عاشقی یعنی جدایی کاری از گای کارنو 

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت