زندگی نزیسته والدین

 زندگی نزیسته والدینenlightened


بزرگ ترین باری که کودک باید به دوش بکشد زندگی نزیسته والدین است .

منظور این است که ، هر کجا که والدین در زمینه رشدشان در زندگی گیرکرده باشند به عاملی درونی برای کودک تبدیل می شود و اون نیز همان جا گیر می کند .

اغلب کودکان در سنین بزرگسالی در حال دسته و پنجه نرم کردن با مسائل حل نشده والدینشان هستند .


الگو برداری نادرست و ناکافی از بزرگسالان انتخاب های کودک را محدود می کند زیرا کودک به طور طبیعی از آنچه می بیند تقلید می کند متاسفانه کودک خصوصیت های والد آزارگر ، ترسیده یا افسرده را درست به اندازه خصوصیت های والد شاد و مطمئن و حمایت گر درونی می کند . 

تجارب اوایل کودکی می تواند الگوی محدود کننده ایی در ذهن کودک ایجاد کند و آن ها به طور ناخود آگاه در خدمت جاه طلبی ها و برنامه ها و محدودیت های دیگران قرار بدهد .


پدر فوتبال دوستی که رویاهای خودش را حتی اگر به ضرر رشد فرزندش باشد به او تحمیل می کنند ، یا مادری که دوست داشته پزشک شود و دخترش را وادر به خواندن درس پزشکی میکند حتی اگر فرزندش هیچ علاقه ایی به این درس نداشته باشد . 


این ها مثال های ساده ایی از زندگی نزیسته والدین است به نسل بعد منتقل می شود و کودک نا آگاهانه به جاه طلبی ها و یا برنامه ها یا محدودیت های والدین خدمت میکنند .


این والدین در واقع می خواهند چیزی را که خودشان کسب نکرده اند کودکشان کسب کند.


اگر پدر و مادر هستید ، آگاه شدن از زندگی نزیسته خودتان بهترین میراثی است که می توانید برای بچه هایتان به جا بگذارید .

زیان بار ترین کارهایی که والدین میتوانند در مورد کودکانشان بکند این است که بار ضمیر ناخودآگاهشان را به دوش آن ها بیاندازند .


از کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن کاری از رابرت الکس جانسون 

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت