لی لی بازی کردن

این بازی باعث تقویت تمرکز و حفظ تعادل بدنی کودک می شود. این بازی را می‌توانید داخل منزل هم انجام دهید. می‌توانید جدول بازی لی‌لی را روی هر سطح دلخواهی بکشید. 9 خانه‌ی مربعی شکل با استفاده از نوار چسب یا هر وسیله دلخواه دیگرروی زمین ایجاد کنید. تعداد مربع ها  به خودتان بستگی دارد و می‌توانید آنها را بیشتر یا کمتر بکنید. مربع های  1 تا 3  کنار هم و در یک خط هستند. دو مربع  4 و 5  کنارهم و درست  بالاسر سه مربع  قبلی قرار میگیرند. مربع 6 بالای آن ها و دو مربع 7 و 8 کنارهم و بالای سر مربع 6 است.  آخرین مربع  نیز به صورت نصف مربع در بالای همه قرار می‌گیرد.

حالا یک  سکه سنگ یا هر چیز مشابهی را بردارید. باید سنگ نشانه را  داخل مربع شماره 1 بیندازید طوری که به خط‌های آن مربع  نخورد.حالا وقتی سنگ داخل مربع افتاد یک پایتان را بالا می‌گیرید و با لی‌لی داخل مربع ها می‌پرید.  هر دو پایتان را تنها باید در داخل مربع هایی بگذارید که در کنار یکدیگر هستند و در بقیه‌ مربع ها  لی‌لی بروید. ولی نباید پایتان را داخل مربعی که سنگ نشانه هست بگذارید.  قبل از برگشتن راه ،می‌توانید در خانه‌ی آخر که نصف مربع هست  کمی استراحت کنید.

در راه برگشت  سنگ نشانه را باید از خانه‌ی شماره 1 بردارید . در این راه باید مواظب باشید زمین نخورید و پایتان روی خط‌ها نرود. اگر موفق شدید این بارهم سنگ نشانه را داخل مربع شماره‌ی 2 بیاندازید، به بازی ادامه می دهید اما اگر سنگ نشانه داخل مربعشماره‌ی 2 نیفتاد یا پایتان با خط‌ها برخورد کرد نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. آن‌قدر باید بازیکن‌ها به این بازی ادامه بدهند تا به مربع آخر برسند. برنده‌ی بازی کسی خواهد بود که اولین نفر به مربع شماره‌ی 9 برسد. 

5c10cd10d68ea.jpg5c10cff16be3d.jpg5c10d2ccec8d2.jpg5c10d36eb6408.jpg

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت